torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Jag minns en alla hjärtans dag ...
för några år sedan var jag tillsammans med en kille som inte alls firade alla hjärtans dag. Jag hade den dagen varit på en psykologi-kvällslektion och hade sett massa gulliga par hela dagen. Klockan var typ nio på kvällen och jag funderade lite över mitt miserabla liv i min etta på Emilsborg.

Allt slutade med att jag såg på Corpse Bride tillsammans med ett stort antal chokladpraliner. Det säger en del om alla hjärtans dag tycker jag.

I vilket fall är det grymt överskattat med alla hjärtans dag. Det enda som funkar är egentligen att vara lite halvt-ny-kär och få en ros på alla hjärtans dag. Eller att vara lite deppig och få ett fint brev eller annan uppmuntran. Alla dagar ska vara hjärtans dagar.

Ps. aningens mer om charm i nästa nummer av Tofsen ds.

Inga kommentarer: