måndag 5 november 2007

Måndag igen

Så är det måndag igen. Förra veckan var både bra och dålig, men nu blickar jag framåt.

Jag var på Lindholmen idag och såg över våra ställ. Inte så hög aktivitet där som man skulle kunna önska kanske. Sedan köpte jag busskort och cyklade till skolan (?).

Mitt i förberedning till nästa nummer håller jag på att flytta och planera kårens dag. Massor att göra och det är många ställ att tänka på samtidigt. Dessutom är det sådär tomt på kontoret, igen. Jag köper en stor kopp latte och sjunker ner framför min skärm och lyssnar på baslådan i hörnet.


Citat från förra veckan. Solmaz frågar:
– Vad är mest juligt: en ren, en älg eller elefanter med stjärngossestrutar?



Nästa nummer blir som sagt lite julinspirerat. Ett djur och en tös också såklart. Frågan är vilken och vilket? Kanske vi skulle ha det som en hemlig tävling?


Liten recension över förra veckans bravader:
* Dunderkloss: grymt ös. Bra folk, en del ganska fulla, men trevliga. Kontiki är ett trevligt, mysplace helt enkelt.
* Shock's Halloweenfest på Wish-club hade en del att önska. Efter att jag laddat rejält med både Slipknot-mask och kollat på metalvideos i flera timmar innan festen drog jag på mig en snygg lackkavaj. Mitt sällskap var Wolverine, en Burlesque-fe och Dita. På vägen dit skrek någon freak efter mig medan en annan ville ta ett kort. Det var lite blandade känslor helt enkelt. Väl framme var det ingen metal att finna någonstans. Bandet som spelade var någon slags dålig kopia av Greenday blandat med något annan lamerock. Inte helt vad jag väntat mig. Musiken var inte spökig det minsta och det mest läskiga som hände var att en svinfull tjej med rött-svart-hår stod och juckade runt själv på öppen yta vid baren. Med handen i byxorna och ögonen i kors. Så jag gick hem.
* Efterklang var magiska. Förutom faktumet att de hade skitfula scenkläder. Med signerad LP gick jag munter därifrån.

Tack för mig.

Inga kommentarer: