onsdag 21 november 2007

Kollikrock

Rubbe-krock ska man undvika. Det lärde jag mig från min kompis Björn som jobbat på punkt.SE en tid. Rubbe: rubrik och alltså ska man undvika rubrik-krock.

Mycket händer på kontoret, eller egentligen händer det inte så mycket just nu, men det är nära till tryck. Jag sitter och lusläser de senaste ändringarna och funderar på om jag ska göra ett sista försök med att leta upp lite bilder. Det är trots allt två timmar kvar tills Solmaz kikar förbi. Då ska vi gå igenom de sista ändringarna.

Det är lätt att tänka lite såhär "hur svårt kan det vara?" Att bli klar i tid. Det är klart att det går att vara klar enligt schemat om man följer det slaviskt. Och det bör inte ta så lång tid. Det är bara det att man ibland måste förlita sig och samarbeta med andra och det är där det kan gå käpprätt åt fel håll. Jag lovade mina layoutare dyrt och heligt att texterna och bilderna skulle vara klara i tid, men inte. Men det går inte att hålla reda på allt. Det är faktiskt väldigt lätt att missa och det är ett tungt arbete om man är helt ensam. Därför är det bra om man kan vara två. Och det är lite som en bäck, ett flytande arbete. Jag vet inte. Det är inte ett vanligt jobb helt enkelt.

Jag tror jag ska lära mig lite mer illustrering. Kanske borde jag hälsa på folk när de gör tidning och be att få vara med under tiden. Nästa tidning har jag en helt annan vision om. Jag tänker att den kanske ska vara lite mer mörk, lite smutsig och lite mer tabu helt enkelt. För det är vad nästa nummer kommer att handla om...tabu. Smaka på ordet. Tabu. Ja eller "saker man inte pratar om". Det kan bli ett intressant nummer, men det gäller ju att komma på något som är verkligt tabu annars blir det inte så trovärdigt. Nåja.

Julklapps-time!

Inga kommentarer: