torsdag 8 november 2007

Tofsen gör Tofsar



Jepp. Igår gjorde vi Tofsar minsann. Befolkat var det vid ordet hela tiden, vilket var himla kul. Vi fick kanske inte så många ansökningar, MEN uppmärksamheten och rikedomen var ändå vår. Det var många utbytesstudenter som besökte Tofsen så vi fick prata mycket engelska minsann. Jag passade på att göra lite mer reklam för den engelska sidan, som redan gjort stor succé bland utbtesstudenterna. Vid mitt bord satt under flera timmar tre tjejer från Bangladesh med underbara namn.





Nåväl dagen var lyckad och det är dags att återvända till verkligheten. Textdeadline har varit och jag sitter och korrar och försöker jaga ikapp de sista texter/bilderna. Det är svårt att få ihop det sista eftersom det är så mycket som inte får plats! Snacka om i-landsproblem. Den 16e är det dags för sättning och då ska allt vara klart!!! Ojoj.


I måndags var jag på en avstickare. Jag kollade in William Chalmers föreläsningen med Jan Jörnmark. Jag har tänkt göra en artikel med honom i nästa nummer och behövde lite understödjande fakta. Grym föreläsning. Kanske har han lite speciell föreläsningsmetod men eftersom jag haft honom i en kurs så var det här en utmärkt sammanfattning på vad vi gjort, och lite till! Tema TABU ligger i startgroparna. Se upp!

Inga kommentarer: