onsdag 23 januari 2008

tid och öde

Igår satt jag hemma, minding my own business och fick samtidigt ett sms från chefred på Modulen. "Jag är på kontoret nu" - stod det, varpå en smärre panik uppenbarade sig.
- Gruff och murmel sa jag och kastade mig iväg pronto.

Dags att skaffa sig en ny kalender. Visst är det skitjobbigt när man befinner sig sådär i slutet av sin älskade och trogna medföljare (kalendern), men ändå helt i början av året.

Nåväl nu är den i vilket fall inköpt och jag får spendera 15 minuter med att sammanställa all lösa lappar och dåligt nedskrivna uppbokningar. Suck. Dessutom inser jag att jag dubbelbokat mig flera gånger ...


I vilket fall spenderade jag och Marcus (chefred Modulen) förmiddagen - lunch - eftermiddag med att rensa Macen på kontoret. Lite spännande är det att gräva sig ner i gamla arkiv och hitta mallar för visitkort från gamla chefreds osv. Samtidigt är det lite ödesmättat att sitta och bestämma vad som ska hamna i papperskorgen och vad som ska sparas. Och det är sedan över på ett par sekunder.
- Att hamna, eller att inte hamna ... i papperskorgen, det är frågan? tänker jag ett par sekunder. And then the moment is over

Inga kommentarer: