fredag 18 januari 2008

Slutet gått allting gått ... ?

Äntligen. Nummer 1 2008 är skickat till tryck och jag har nyss varit och kollat på provtrycket. Det var gryymt snyggt. Operans annons gör att färgtemat verkligen lyser igenom hela tidningen.

Eftersom jag denna gång, varit (nästan) ensam om layouten är jag speciellt nöjd. Det blev precis som jag ville ha det och lite bättre. Det ska bli kul att se vilken respons vi får. Och framför allt om tabunumret håller måttet. Om man ger ut ett temanummer som inte är tabu alls är det ju ett totalt misslyckande.




Det var härligt sista kvällen innan deadline. Jag insåg att det skulle bli långdraget så jag hade köpt lite godis (även om det var segt så var det gott såklart!) och dragit på mig mina katt-tofflor. Efter någon timme kom dock Modulen inspringande. Det var på sätt och vis skönt att avsluta kvällen redan där och fortsätta dagen efter. En nattkörare med bara massa småpill är ju skönt att undvika (även om det var en slump). Jag insåg att jag ändå inte hade så mycket kvar och kunde sova lugnt istället!

Just nu är jag helt inne i en ny bok: Mian Lodalens Smulklubbens skamlösa systrar, som jag fått låna av en kompis. man blir ju lite trött på att läsa eftersom det hela tiden är korrläsning för tidningen, men äntligen är jag ute ur träsket. Boken är i vilket fall mycket härlig och behandlar det hårda livet som frilansskribent och flata. Jag ser fram emot en låång eftermiddag av skratt, fniss och sidbläddrande.


Nu ska jag hem och stressa av efter en tid av att-hålla-hundra-saker-som-man-inte-ska-glömma-eller-missa i skallen.
Jag hoppas att det blir ett uppskattat nummer!

Inga kommentarer: