torsdag 25 oktober 2007

En chefredaktörs liv

Denna vecka har jag förärats med att ha kollega på kontoret. Solmaz kommer med glada idéer och stör inte det vanliga arbetet snarare tvärtom (lite krävande på kaffe dock). Det är härligt när det inte är helt tyst och tomt, utan när det också knapprar lite från andra sidan av rummet. Då och då avbryts knapprandet av ett skratt. Ah, härliga tider.

Idag fick vi KårsOrdet, Jönköpings tidning, och jag fick en del mycket bra idéer. Så nu är det spring i hjärnan igen minsann. Jag håller just nu på att aktivera facebook-gruppen Tofsen genom att bjuda in ALLA mina vänner, för debatt. Jag hoppas att detta ska få fler att läsa tidningen och att engagera sig mer i verksamheten på skolan.

Igår var det lite fest, kollegan Björn från .SE och några vänner och jag var ute och svirade lite. Minsann blev det lovord och lite tidningsfraser hit och dit, men sedan var det mest musik och prat om den gamla goda tiden.

Snart ska jag ut och göra mer reklam. PR är inte lika lätt för mig som för katten, minsann.

Inga kommentarer: